Tatri maija brīvdienās, 3.diena (Noslēgums)

3. diena

No rīta stīvums kājās uzreiz liek manīt to, ka šī diena būs jāvelta atslodzei un mierīgākai pastaigai. Vakar izskanēja piedāvājums apskatīt stalaktītu alas, es nosveros par labu šim piedāvājumam, uzzinot ka tās ir vienas no apmeklētākajiem apskates objektiem Slovākijā.

Pie brokastu galda izdodas veikli sagrupēties un atrast domubiedrus kopīgam virzienam, cits pa divi, cits pa četri, cits vienatnē izbaudīs dabas burvību. Brīnišķīgi.

Tā kā šīsdienas plānā nav liels maršruts, nesteidzīgi pabeidzu brokastot un dodamies uz Belianskas alām. Ceļš līdz alām bija 30 minūšu kāpienā, ko pievarējām pavisam nesteidzīgi. Uzkāpām līdz ieejai un ieraudzījām pūli ar cilvēkiem. Biju iedomājusies, ka alas ir brīvi staigājamas ikvienam, bet, nē – tiek savākta grupa cilvēku un tikai tad laista iekšā. Grupai līdzi iet gids, kas stāsta  poļu un slovāku valodās. Labprāt par to laiku dotos tālāk, taču grupai liek noklausīties runājamo un tikai tad tiek ieslēgtas gaismas nākamajā tuneļa posmā un  izsekots vai kāds nav palicis iepriekšējā posmā.

Alas plešas 1 km garumā, šeit stalaktīti un stalagmīti veido apbrīnojamu mākslas galeriju.

Pēc alu aplūkošanas dodamies ārā. Šodienas  plānā  ir apmeklēt  ciematu Štrbske pleso, kas atrodas kalnu pakājē ar ezeru vidū. Pie ezera jūtam, ka vēja brāzmas iespaidīgi  pieņemas spēkā, kas liek apdomāties kā iet mūsu ceļabiedriem, kuri devās kalnos.  Mūsu skaistos nodomus baudīt saulaino dienu pie ezera nākas mainīt, jo vēja brāzmas rada sajūtas it kā ārā būtu jau zem 0 grādiem.  Nolemjam doties uz veikalu, lai iepirktu suvenīrus un našķus mājiniekiem, kā arī vēlāk jāizbauda vēl pēdējais vakars kādā jaukā ciematiņa restorānā.

Iepirkušies atrodam restorānu, kur skan nacionālā mūzika. Jā, tas ir tieši tā, kā vēlos pavadīt pēdējo vakaru. Pēc gardām vakariņām dodamies atpakaļ uz viesnīcu, kur satiekam tikai daļu ceļabiedru. Četras no mūsu dāmām vēl nav atgriezušās. Šīsdienas sagurums un rītdienas agrais rīts liek man doties pie miera. Lasījusi grāmatu dzirdu, ka dāmas ir ieradušās. Apzinos ka droši vien rītdien dzirdēšu kā viņām ir gājis, un nemanot ieslīgstu saldā miegā.

Modinātājs jau zvana otro reizi… pulkstenis nedaudz pāri 5:30. Ir jāceļas, jo plkst. 6:00 mums jāizbrauc, lai būtu laicīgi mājās un nākamā dienā varētu aiziet uz darbu.

Saistītie raksti...

Pievienot komentāru:

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.