Kā paātrināt vielmaiņu?

vielmaiņaŠeit būs plāns veselai dienai, kurā pa stundām aprakstīts, ko kad vajadzētu darīt.

 
7:00 – dodies ārā (ziemas/rudens periodā – pēc saullēkta)
Celies nu augšā! Gaismas staru saņemšana no rīta palīdzēs ne tikai ātrāk pamosties. Par laimi gaisma (saule ir pati labākā) darbojas uz tavu ķermeni kā pulkstenis. Tas ir galvenais, kas regulē katru tava ķermeņa sistēmas darbību, tostarp arī ātru vai kūtru vielmaiņu.
 
07:30 – palielini intensitāti
Ja doties uz sporta zāli, vari tā nosportoties, vai ne? Pētījumi rāda, ka enerģiski treniņi var palīdzēt sadedzināt līdz pat 200 kalorijām pat pēc 14 stundu bezdarbības. Bet arī mazāk enerģisku treniņu laikā tu dedzini kalorijas un iedarbini ķermeni, tādēļ tev noteikti ir nepieciešamas kustības! Ja tev nav laika ilgākam treniņam, kā alternatīva var būt skriešana vai riteņbraukšana 60 sekunžu garumā, bet tad kājas jākustina ātri un tas pats jāatkārto vēl pēc 25 minūtēm. Bet, protams, skaties, vai šie treniņi tev ir piemēroti. Ja ir veselības problēmas, tad labāk konsultējies ar ārstu, fizioterapeitu vai kardiotreniņu vietā pildi vingrinājumus (bet tas 
jādara pareizi).
 
8:30 – pievieno proteīnus
Ja brokastīs ēd bageti ar siera krēmu vai mafinu ar kafiju, labāk būtu pāriet uz ēdienu ar augstāku proteīna saturu. Kādā pētījumā jaunas sievietes ar lieko svaru brokastīs ēda vairāk olbaltumvielu saturošu pārtiku, un visas dienas garumā viņām bija labāka glikēmijas kontrole. Izvēlies brokastīs olas un grieķu jogurtu, kas ir īstas olbaltumvielu spēkstacijas!
 
9:00 – pārej uz tēju
Kā pierādīts, tēja palīdz organismam sadedzināt papildu 100 kalorijas dienas laikā. Iespējams, tā ir divu vielu – katehīna (veselīgais antioksidants) un kofeīna – kombinācija, kas paātrina vielmaiņu.
 
10:00 – stāvi, kad zvani kādam
Kāpēc gan sēdēt? Piecelies kājās un runā pa telefonu šādi. 2012. gadā veiktā pētījumā noskaidrojās, ka, piemēram, jaunieši, kas darīja darbu stāvot, sadedzināja vairāk kaloriju nekā sēdošā darba darītāji. Kad pa telefonu sarunājaties aptuveni stundu un stāviet kājās, varat sadedzināt 82 kalorijas.
 
12:00 – izlaid limonādes dzeršanu
Ja arī izvēlies gāzēto dzērienu, kuram it kā ir nulle kaloriju, dzērienā esošie mākslīgie saldinātāji var negatīvi ietekmēt tavu organismu un par normālu vielmaiņas reakciju uz cukuru vari aizmirst! Ne visi tam piekrīt, bet diētiskie dzērieni arī ir saistīti ar svara pieaugumu, metabolo sindromu un diabēta risku. Pirms izvēlies šāda veida dzērienu, apskati, kādas vielas tajā ir iekšā!
 
15:00 – iekod šokolādi
Noteikti neizēd bļodu ar konfektēm! Bet pāris gabaliņi tumšās šokolādes nevienam 
nekaitēs. Pētījumos pierādīts, ka cilvēkiem, kuri dienā apēd pāris gabaliņus šokolādes, ir zemāks stresa hormonu līmenis un regulētāka vielmaiņa. Kādēļ? Jo, ēdot saldumus, izdalās laimes hormoni, bet stress tikai palēnina tauku dedzināšanas dzinēju darbību.
 
17:00 – pasmejies
Diena ir jau gandrīz beigusies. Kādēļ to nepadarīt nedaudz gaišāku? Kad ej projām no darba, pasaki kādu joku, par kuru citi varētu smieties. Uzlabosies garastāvoklis ne tikai tev, bet arī viņiem. Un, starp citu, smiešanās ir kā treniņš. 10 minūtes smieklu var palīdzēt sadedzināt no 10 līdz pat 20% vairāk kaloriju. Un smiešanās palīdzēs saglabāt veselīgāku arī tavu sirdi!
 
20:00 – noņem stresu
Nav pat svarīgi, kas tevi nomierina – laba grāmata, žurnāls par slavenībām vai 3 minūšu smieklīga video noskatīšanās. Saskaņā ar 2014. gadā veiktu pētījumu, sievietēm, kuras ir nemierīgākas, ir lēnāka vielmaiņa, un pēc ēšanas viņu organisms sadedzina mazāk tauku. Atšķirība ar mierīgajām sievietēm ir aptuveni 100 kalorijas. Tātad nervoza vide nozīmē svara pieaugumu. Ievēro to!
 
22:00 – miega laiks
Tavs veicamo darbu saraksts, iespējams, vēl nav pabeigts, bet nekas – ir pienācis laiks atpūtināt savu prātu un ķermeni!

Saistītie raksti...

Pievienot komentāru:

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.