10 veidi kā paaugstināt savas apzinātības līmeni

1. Patiesība paaugstina *apzinātību, meli – pazemina to.

Katru reizi, kad tu pieņem patiesību, veicini patiesību, runā patiesību – tu paaugstini savas apzinātības līmeni.

2. Drosme paaugstina apzinātības līmeni, gļēvulība – pazemina to.

Drosme vienmēr prasa apzinātu piepūli. Savukārt gļēvulībai vajadzīgs nav nekas – ja nu vienīgi aizvērt acis un noslēpties stūrī. Pieņemot lēmumus, padomā par to, vai tavs lēmums prasa drosmi. Ja neprasa, tad, iespējams, tu slēpies no savām problēmām un pazemini savu apzinātības līmeni.

3. Līdzjūtība paaugstina apzinātības līmeni, cietsirdība – pazemina to.

Līdzjūtība var izpausties tikai apzinātā stāvoklī. Savukārt cietsirdība var izpausties tikai bezapziņas stavoklī – diez vai ir kāds, kurš apzināti vēlas būt cietsirdīgs.

4. Nolūks un vēlme paaugstina apzinātības līmeni, apātija to pazemina.

Var ilgi domāt par to, vai tavas vēlmes ir labas vai sliktas, cik pareizus mērķus esi uzstādījis, taču skaidrs ir viens – skaidri noformulētas vēlmes paaugstina apzinātības līmeni. Ja vēlmes ir neskaidras un izplūdušas un tām nav fokusa, tad apzinātības līmenis pazeminās. Skaidri mērķi un vēlmes rada vēlēšanos rīkoties, savukārt nekonkrēti un izplūduši – noved pie apātijas. Liels daudzums nekonkrētu vēlmju dotajā brīdī pazemina apzinātības līmeni un ved panikā. Tāpēc ir vērts skaidri noformulēt savus mērķus un izvēlēties vienu konkrētu, kuru tu realizēsi tieši tagad – tas ātri paaugstinās tavu apzinātības līmeni.

5. Uzmanība paaugstina apzinātības līmeni, izklaidība to pazemina.

Uzmanība ir atslēga durvīm uz apzinātību. Uzmanība pret sevi, pret savām domām, savām emocijām, garastāvokli, vārdiem, uzmanība pret citiem cilvēkiem, pret notiekošo. Tas viss paaugstina apzinātību. Dziļas apzinātības laikā tu esi maksimāli koncentrējies. Stimulējot uzmanību it visā, tu ar katru reizi kļūsti arvien apzinātāks cilvēks.

6. Zināšanas paaugstina apzinātības līmeni, nevēlēšanās mācīties – pazemina to.

Vienmēr tiecies uzzināt ko jaunu un vērtīgu savai izaugsmei, meklē zināšanas ne tikai apkārt sev, bet pirmkārt jau sevī – tas paaugstina tavu apzinātību. Kad tu pasaki, ka tu jau visu zini un neko vairs nevēlies iemācīties, tu aizver durvis apzinātības acu priekšā.

7. Veselais saprāts paaugstina apzinātības līmeni, nesakarīgums – pazemina to.

Apzinātība var paaugstināties arī tad, kad tu neizmanto savu prātu, piemēram – meditācijas laikā (kad tu nedomā ne par ko). Taču, kad tu izmanto savu intelektu, kad tu analizē, tu savai apzinātībai izdari daudz vairāk laba, kā tajos brīžos, kad esi haotisks un nesakarīgs savos spriedumos.

8. Komunikācija ar cilvēkiem, kuri dzīvo apzinātu dzīvi paaugstina apzinātības līmeni, neapzināti dzīvojoši cilvēki pazemina to.

Cilvēki, kuri dzīvo apzinātu dzīvi vienmēr palīdz citiem pietuvoties savam līmenim. Tādi cilvēki vienmēr “vilks” tevi uz priekšu – tuvāk apzinātībai. Tu pats vari izvēlēties, ar kādiem cilvēkiem tu labprātāk būsi kopā – darba laikā, ārpus darba, dzīvē. Savukārt cilvēki, kuri netiecas pēc apzinātības, arī tevi “vilks” sev līdzi. Un atkal – tev ir izvēle.

9. Veselība un enerģija paaugstina apzinātību, slimība un pasivitāte to pazemina.

Slinkums, pasivitāte pazemina tavu apzinātības līmeni un ar laiku noved pie slimībām. Ja tu katru savu darbību piepildīsi ar enerģiju, slimības netuvosies un tava apzinātība augs.

10. Nolūks paaugstināt savu apzinātību to arī paaugstinās!

Te nu arī ir galvenais nolūka spēks – ja tu pa īstam vēlēsies paaugstināt savu apzinātības līmeni, tad pati dzīve tev parādīs veidus, kā to izdarīt pēc iespējas labāk un ātrāk. Te robežu nav!

Avots: http://www.aum.news/

Tulkoja: Ginta FS

P.S. *Kas ir apzinātība?

Apzinātība ir uzmanības pievēršana tam, kas notiek tieši šobrīd — šeit un tagad, nevērtējot notiekošo. Šī prasme ir dabīga, tā piemīt ikvienam cilvēkam, bet parasti tā ir neattīstīta. Iemesli tam ir vairāki, no kuriem viens ir tas, ka cilvēki vienkārši nezin par apzinātības ieguvumiem.

Apzinātības praksi var uzskatīt par meditācijas formu, kas mūsdienās iegūst aizvien lielāku popularitāti. Lai arī tā balstās vairāk kā 2500 gadu senās budisma meditācijas tradīcijās, pēc savas būtības tā ir ne-reliģisks, ne-sektantisks, racionāli pamatots prāta treniņš, kas var būt noderīgs jebkuras ticības pārstāvim, ateistam vai ikvienas garīgās prakses piekritējam.

Apzinātības praktizēšana ātrā laikā uzrāda pamanāmus rezultātus gan fiziskās veselības, gan psihiskajā jomā, gan arī darbā, attiecībās un dzīvē. Tas ir apliecināts daudzos pētījumos.

Pateicoties šiem ieguvumiem — bet ne tikai tiem — dažāda veida apzinātības programmas aizvien biežāk tiek ieviestas uzņēmumos (kā darbinieku, tā vadītāju līmenī), veselības aprūpes sistēmā (kā personālam, tā pacientiem), skolās (kā pasniedzējiem/skolotājiem, tā studentiem/skolēniem), armijā, kā arī daudzās atsevišķās brīvi pieejamās programmās un piedāvājumos.

Ir būtiski saprast, ka apzinātība ir prasme, iemaņa, nevis teorētiskas zināšanas, kuras var izlasīt grāmatā vai noklausīties lekcijā. Lai savā dzīvē izbaudītu šos vai citus apzinātības prakses ieguvumus, apzinātība ir jāpraktizē regulāri — tieši tāpat kā jebkuras cita prasmes vai iemaņas. Tad rezultāti neizpaliks.

Avots: http://aumprakse.lv/

Saistītie raksti...

Pievienot komentāru:

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.